Exigiran una rectificació
Davant les acusacions de pertànyer a l’entorn d’ETA llançades pels diaris Alerta Digital i Diario Ya en les seues pàgines web, VerdCel ha decidit emprendre accions legals en contra del que considera “un atac directe a l’honor i imatge pròpia del grup i dels membres del grup”. Els dos diaris es fan ressò, “com si es tractara d’informació contrastada”, de les opinions vessades pel blocaire de coneguda opinió de l’extrema-dreta castellonenca Edgar Sánchez Agulló. Així mateix, les accions legals s’emprendran també en contra del firmant de les acusacions “per falses, malintencionades i absolutament infundades”.
En concret l’article de Sánchez Agulló critica que l’Ajuntament de Xirivella (València) haja programat un concert de VerdCel per al pròxim 9 d’Octubre, per considerar-ho “finançament de bandes de l’esquerra proetarra”. L’article (amb el desgavellat subtítol "Apoyo a terroristas") afirma taxativament: “El hecho no tendría mayor relevancia a no ser por las numerosísimas vinculaciones de la banda con círculos proetarras y de la extrema izquierda más radical”.
Per a VerdCel, “desgraciadament aquestes paraules es colen en el 50 aniversari de la cançó Al Vent i demostren que el franquisme més ranci continua viu, no ha modificat gens la seua actitud envers la llibertat, la democràcia i el respecte a la nostra llengua i a la nostra cultura. Aquest comunicat d’Alerta Digital, publicació digital vinculada al Partit per Catalunya (escissió de Plataforma per Catalunya) i que aglutina organitzacions d’ultra dreta espanyola com Valencia Freedom clarament racistes i xenòfobes, fa encara més evident la necessitat de la nostra feina i de l’homenatge a l’obra de Raimon, i ens anima junt amb tota la gent que assisteix als nostres concerts a continuar lluitant per allò pel que ja lluitava Raimon fa 50 anys”.
En aquest sentit VerdCel ha manifestat que “lamentem profundament les acusacions, absolutament infundades que s’han vessat en contra del grup en aquestes suposades notícies. Aquestes injúries de caire feixista són reflex d’una profunda ignorància, i al cap i a la fi són la carronya aprofitable per forces polítiques de dubtosa legalitat, que basen la seua única estratègia en acusacions indiscriminades. L’únic que aconsegueixen és fer malbé la imatge del grup, amb mala intenció i només per interessos de criminalitzar uns suposats comportaments; i que en cap cas suposen ni tenen cap interès informatiu, sinó que estan simplement injuriant fonamentant-se en opinions sense sentit”.








Comentarios